بازاریابی دیجیتال نیاز به تفکر خلاق و تحلیلی دارد، بنابراین باید دنبال نامزدهایی بگردیم که توانایی انجام هر دو را داشته باشند. خیلی از نامزدهای بازاریابی دیجیتال فقط بر یکی از این دو تمرکز میکنند، اما مهم این است که «هنر و دانش» را به تمامی برنامههای دیجیتال وارد کنیم. استفاده از تفکر تحلیلی برای اطلاع از استراتژیهای آینده در بازاریابی دیجیتال به ما اجازه میدهد که همه چیز را به خوبی بسنجیم، حتی برای یک کمپین خلاقانه و زیبا.
کایلا واگنر، مدیر revelinteractive
۷. قابلیت داستانگویی نوشتاری و بصری
رسانهی دیجیتال، رسانهای است که برخلاف تمامی رسانههای قبل از آن، به عوامل نوشتاری و بصری وابسته است. ما به نوشتهای که مرتبط با حال و هوایمان باشد و تصویری که احساساتمان را برانگیزد، توجه میکنیم. تواناییِ درک و دستکاریِ این دو مورد، برای چشمانداز بازاریابی دیجیتال امروز ضروری است.
الکس فریاس، مدیر trackmarketing
۸. شخصیتی دوستداشتنی
بازاریاب باید شخصیتی دوست داشتنی داشته باشد
برقراری و ایجاد رابطه یکی از اجزای اصلی بازاریابی دیجیتال است و یک شخصیت دوست داشتنی میتواند در این راه، بسیار موفق باشد. با وجود افراد زیادی که همیشه در تلاش هستند با ناشران، وبلاگ نویسان، رومهنگاران و افراد بانفوذ ارتباط برقرار کنند، داشتن شخصیتی جالب میتواند شما را از دیگران متمایز و توجهها را به شما جلب کند. اگر دو نفر در حال چربزبانی باشند و یکی از آنها طوری حرف بزند که انگار مخاطبش دیوار است و دیگری شخصیتی دوست داشتنی و معاشرتی داشته باشد، به کدامیک از آنها گوش خواهید داد؟ همین موضوع در نگه داشتن رابطه هم تأثیر دارد. داشتن شخصیتی دوست داشتنی بسیار مهم است، با این حال، اغلب نادیده گرفته میشود.
جاناتان لانگ، مدیر marketdominationmedia
۹. آشنایی با وردپرس
با وجود پلتفرمهای مختلف و متعددی که این روزها با وردپرس ساخته میشوند، شناختن این ابزار، امری ضروری شده است. اگر میخواهید وبسایتی بسازید و مدیریت کنید، وردپرس این روزها بهترین فضا و ابزار را برای شما فراهم میکند. همچنین این سرویس کمک میکند بهطور مرتب، دانش خودتان را بهروز کنید چون همیشه در حال ارائهی امکانات جدید و مفیدی است که به تولید محتوا سرعت میبخشند.
انجلا راث، مدیر بازاریابی due
۱۰. مسلط در خودتبلیغی
اگر ادعا میکنید که درک خیلی بالایی از رسانههای اجتماعی و بِرندهای بَرنده دارید، پس باید بتوانید به سادگی برای خودتان و برند شخصیتان نیز تبلیغ کنید. اولین پروژهی کسانی که برای کار با آنها مصاحبه میکنم، خودشان هستند و من با استفاده از اطلاعاتی که از خودشان دریافت میکنم، تصمیم نهاییام را میگیرم. وقتی نام آنها را در شبکههای اجتماعیای که میخواهم برای مشتریانم از آنها استفاده کنم، جستجو میکنم باید به نکات متمایزی برخورد کنم. پیامها و مهارتهایشان باید در بیشتر شبکهها تداوم و پیوستگی داشته باشد و در معرفی و گسترش مهارتها باید دقت کافی را لحاظ کرده باشند.
ادام استیل، مدیر magistrateinc
۱۱. درک ضرورت خلاصهگویی
اگر نتوانید ارزش پیشنهادی محصول خود را در کمتر از ۱۴۰ کلمه به مشتریانتان انتقال دهید، هیچ اهمیتی ندارد که محصولتان چقدر خوب و باارزش باشد. بازاریابهای دیجیتال باید در انتقال پیامهای مختصر، مهارت داشته باشند.
نیکولاس هاس، مدیر loot
۱۲. توانایی تحلیل معیارهای قابل اندازهگیری
حالا بیشتر از همیشه، قابلیت سنجش ارزش سرمایهگذاری در بازاریابی و تبلیغات حیاتی است. دیگر نمیتوان در نبرد برای برتر بودن، از تمامی جهات، پیروز بیرون آمد. همه چیز به اتخاذ تصمیمات درست و با هر فرصت یک گام به جلو برداشتن، بستگی دارد. مشاوران بازاریابی دیجیتال باید صلاحیتها و دانش عمومیای را داشته باشند که برای فراهم کردن معیارهای قابل بررسی و اثبات آنها با دادههای واقعی مورد نیاز است. دیگر روزهایی که با ارقام سادهی میشد حدس زد یک کمپین تبلیغاتی موفق خواهد بود یا نه، به سر آمده است. نرمافزارهای سنجش و اندازهگیری، ابزارهایی هستند که امروزه در اختیار بازاریابان قرار دارند و ما انتظار داریم که مشاوران و اعضای تیم آنها بتوانند از این ابزارها به درستی استفاده کنند تا از دقت و تأثیرگذاری کارشان اطمینان حاصل نمایند.
بلر توماس، مدیر emerchantbroker
۱۳. مهارت گوش دادن
بازاریاب دیجیتال باید از طرق مختلف به افراد گوش دهد
به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، توانایی تبلیغ از طریق کلمات، تصویر، ویدئو و رسانههای اجتماعی ضروری است. بازاریابی دیجیتال این امکان را برای متخصصان خود فراهم میکند تا به گروههای مختلف افراد به روشهای گوناگون، گوش دهند. از طریق رسانههای اجتماعی و ابزارهای تحلیلی، میتوانیم نظر مشتریان را در رابطه با محصولات، خدمات و مشکلات مربوط به آنها بدانیم. وقتی ما بازاریابهای دیجیتال استخدام میکنیم، برایمان مهم است که آیا آنها میتوانند به نیازها و خواستههای مشتریان گوش فرا داده و برای آنها راه حل پیدا کنند یا نه.
منبع:
بازاریاب دیجیتال ,بازاریابی ,مدیر ,داشته ,شخصیتی ,باشند ,بازاریابی دیجیتال ,رسانههای اجتماعی ,دیجیتال باید ,داشته باشند ,معیارهای قابل منبع
درباره این سایت